Årlige begivenheder og arrangementer

Gennem hele svømmesæsonen har Helsingør Svømmeklub en masse spændende, hyggelige og sjove traditioner.
Nedenfor kan I læse mere om de faste events der sker i løbet af sæsonen.

Halloween uge

I ugen op til halloween pynter vi op i hallen, og slukker lyset, så man svømmer med kun lys fra poolen. Der er et specielt halloween-svømmeprogram for alle hold. Man svømmer på sit normale hold, men med et sjovt og anderledes program denne dag.

Juleafslutning

Hvert år i den sidste uge før juleferien, holder vi vores juleafslutning, for alle svømmehold. Her kommer julemanden og deler godteposer ud, og vi danser om juletræet og synger julesange i vandet. Alle der er tilmeldt et svømmehold, må tage en ledsager med på holdet og i vandet, denne dag. Man kan købe en ekstra godtepose til sin ledsager, enten kontant eller mobilepay.

Svøm Langt uge

I starten af 2. halvår af sæsonen afholder vi ”Svøm Langt”, for alle hold der er tilmeldt Delfin og opefter. Det foregår i det dybe bassin, og man skal svømme så mange baner man kan. Efterfølgende kan man købe et fint ”svøm langt”-mærke. Man kan betale med mobilepay eller kontant. Vær opmærksom på, at hvis man er tilmeldt et hold i det dybe bassin, er den almindelig undervisning erstattet af ”Svøm langt”.

Afslutningsstævne

Når årets sæson er veloverstået, afholdes der afslutningsstævne for alle hold på delfinhold og op efter.
Til afslutningsstævnet skal vi fejre alle vores fantastiske medlemmer, som har brugt en hel svømmesæson på, at blive endnu bedre til at svømme.
Til afslutningsstævnet handler det ikke kun om at svømme hurtigt, men også om at svømme så pænt som man kan.

Vi ved at alle svømmerne igennem året har gjort sig umage, og ikke mindst gør deres allerbedste til afslutningsstævnet. Derfor vil der også være medaljer til alle svømmere - uanset hvad man svømmer og hvor hurtigt.