Svømmetider for Maj og Juni for alle K-holdene

17-04-2024

Information om svømmertider for konkurrence afdelingen i maj og juni 2024 (Opdateret 29.04.2024)

Så er vi tilbage med en plan for svømning i maj og juni.

Per har ligget vandret for at skaffe gratis vand til alle vores svømmerne og vi må sige at det er lykkedes til perfektion. Som nævnt var udgangspunktet at vores K-hold som minum skulle have:

K1: 5 svøm og 3-4 land/styrke
K2: 3 svøm og 3-4 land/styrke
K3: 2 svøm og 2-3 landtræning
K4: 2 svøm og 1-2 landtræning

Der er lykkedes for Per at skaffe mere end dét og vi håber stadig på at kunne optimere endnu mere.

Fokus er nu skiftet fra gratis vand til, ”gratis og så tæt på som muligt”. Så hav lidt tålmodighed hvis vi ændrer lidt på planen de kommende uger, især for K3 og K4. Vi sørger for at  i får besked i god tid før træningerne.

Hvordan er svømmetiderne blevet fordelt

Fordeling af svømmetiderne er lavet på baggrund af hvor, hvornår og med hvem men evt skal svømme.

De tidlige morgentider er gået til K1 og K2, som også har fået tildelt tider hvor de skal svømme sammen med andre klubbers K1/K2 hold.

K3/K4 har fået eftermiddags- og weekend-formiddags-tiderne, forhåbentlig kan det sikre at så mange som muligt har mulighed for at deltage.

Således er det ikke muligt at flytte for meget rundt på fordeling af tiderne, da vi skal passe ind i træningspassene hos de respektive klubber, samt planlægningen af kørsel for både svømmere og trænerne. Det har været et puslespil som vi syntes er blevet samlet på bedst mulige måde.

Pt. mangler vi tilbagemelding om svømmetider fra en enkelt klub – Sigma Birkerød/Allerød. Vi håber at det komme på plads i løbet af ugen, derfor er tiderne for K3/K4 markeret som røde, da vi forventer at kunne levere svømmetid tættere på Helsingør og knap så sent om aftenen.

Så til det alle har ventet på - Hvor og hvornår skal vi svømme:

K1 træning vand og styrke: 7 x svøm

K2 træning vand og styrke: 7 x svøm (Opdateret 25.04.2024)

K3 vandtræning: 4 X svøm (Opdateret 29.04.2024)

K4 vandtræning: 2 X svøm (Opdateret 25.04.2024)

Møde tider på de enkelte trænings-steder aftales med trænerne. Husk at planlægge samkørsel.

Kommunikation i perioden

Trænerne vil nu indkalde til møder med K-holdene hvor vi snakker om hvordan træning kommer til at foregå, forældre kan snakke samkørsel og ellers stille spørgsmål til perioden, såfremt det stadig skulle være uklarheder. Møderne afholdes i den kommende uge.  Trænerne for de enkelte hold vil være tilstede, sammen med Per og K-udvalget. Alle møder holdes torsdag den 25.04.2024

Al kommunikation vedr. svømmetider, steder samt dryland træning for de enkelte hold kommer til at foregå på de respektive holds FaceBook sider. Er der specielle behov i perioden, skal i tage det med de enkelte trænere.

Vi forstår, hvis nogen syntes det bliver for megen kørsel, for tit eller bare for bøvlet. Kom til forældremødet i næste uge og lad os snakke om det og se hvordan vi kan sikre at alle holder kontakten til kammeraterne/veninderne i perioden selvom de måske ikke svømmer så meget som de andre.

Styrke for K1 og K2

Vores store svømmere på K1 og K2, får tilbud på styrketræning i SATS i Helsingør. Vi har fået et tilbud på 2 måneder for 400 Kr. og ingen indmeldingsgebyr.

Betaling: I får nærmere besked om hvordan betaling kommer til at foregå.

Dryland for K3 og K4

Dryland træning bliver annoceret på FB for de enkelte hold. Det vil afhængig af vejret blive tale om enten udendørs eller indendørs træning. Flere detaljer kommer på forældremøderne.

HEA elever

Der kan trænes i HEA’s styrke lokaler tirsdag morgen og fredag morgen, efter endt svømning, så fremt man har mere enrergi.

Spørgsmål og bekymringer  - eller ros til Per for det store arbejde😃

Vi håber i tager godt imod dette. Skulle der stadig være spørgsmål og uklarheder efter vi har afholdt forældremøder i næste uge, så ræk ud til K-udvalget eller til trænerne for de respektive hold

Glæder os til at se jer alle til forældremøderne i næste uge

K-udvalget og  Cheftræner Per Holmquist